Позицията “Специалист по подбор на персонал” или по-широко разпространена в ежедневието ни като “Recruiter”, като че ли в днешни дни се превърна в нещо модерно. Бихме могли да отбележим, че през последната година търсенето на този тип специалисти, се увеличи и то драстично.

📌

Много малко хора, обаче се замислят колко е голяма отговорността, която носят. Колко много знания и умения трябва да притежават, за да практикуват успешнотази професията.

На теория подборът на персонал е нещо изключително лесно.

Грешките, които можете да допуснете – ще струват пари, време и организационни ресурси.

Подборът е ключова организационна функция

podbor na personal obuchenie-1

Ако ти си решен, че това е твоята бъдеща професия и искаш да се развиваш тoчно в тази област на Човешките ресурси – те ПОЗДРАВЯВАМ.

Направил си чудесен избор!

💡

На този етап, най-вероятно ти липсва професионална и систематизирана информация. Ако съм права – ще се радвам да се запознаем ☎️

Винаги е приятно да изпиеш чаша кафе, макар и виртуално и да поговориш с човек, който има същите интереси като теб!

По време на нашата среща – ще те запозная с Плана за обучение, който съм разработила на база над 10 годишния ми опит. Ти ще прецениш дали ще ми се довериш!

Всеки модул от разработеното обучение ще се провежда под формата на индивидуална онлайн среща в удобно за теб време 💻

Част от стъпките, които ще преминем заедно са:

Galina Katsarska - Konsultant choveshki resursi-1

1.Определяне на нуждите от наемане на нов служител:

Част от ефективното набиране, е да знаеш кога трябва и кога не трябва да се стартира процес по набиране и подбор. Наемането на нов служител в неподходящо време или по грешни причини, може да ти загуби много време, без да бъде постигнат резултат от предприетото действие.

Тук ще ти предоставя ресурси, с помощта, на които лесно да преценяваш дали се нуждаете от ново назначаване. Разбира се, ще направим няколко упражнения заедно.

2.Разработване на длъжностни характеристики.

Защо те са един от най-важните инструменти във всяка компания. Как се разработват, каква е структурата им, каква информация е необходимо да съдържат. Никога повече – няма да си помислиш да свалиш готов образец от интернет.

3.Създаване на обява за работа

Ще ти предоставя ръководство, което ще обсъдим детайлно. То включва информация по отношение на това, как да:

  • да създаваш привлекателни заглавия на длъжността;
  • се съобразиш със структурата, която трябва да има обявата – кратко и бързо въведение; задължения и отговорности на позицията; специфичните знания, умения и характеристики, които трябва да притежава кандидатът; придобивки, локация и работна среда и др.
  • „продадеш“ позицията на кандидатите;
  • използваш call to action;
  • говориш директно на хората.

Ще разработим заедно обяви за работа, като ще ти предоставя необходимите ресурси, за да се справиш по-лесно от очакваното.

4.Провеждане на интервюта

Тук ще преминем през целия процес стъпка по стъпка – от преселекцията на кандидати, през провеждането на интервюта /индивидуални и групови/ до изборът на финалист в подбора.

Ще ти предоставя разработено от мен ръководство с професионални въпроси, които да използваш по време на интервютата. Ще те запозная с техниката STAR.

Ще обърнем специално внимание на товакак да анализираш придобития професионален опит на кандидатите, откривайки пресечната точка между него и нуждите на компанията; ще се научиш да дефинираш коя би била подходящата работна среда за конкретен кандидат, и дали компанията, която представляваш по време на интервюто би могла да я осигури; ще се научиш да оценяваш преносимите умения на кандидатите в контекста на обявената вакантна позиция; ще се подготвиш за най-често срещаните въпроси от страна на кандидатите, както и да изготвяш „работещи“ въпроси, чрез които да валидираш опита им.

5.Как да избегнеш губенето на време и пари при наемане

Ще обърнем внимание и на често допускани грешки по време на процеса по набиране и подбор на персонал.

Ще се радвам да се свържеш с мен!

📑 Обучението се провежда индивидуално, тъй като всеки един от нас усвоява нов обем от информация, спрямо своето собствено темпо и възможности.

Галина Кацарска

HRBulgaria@hrconsultant.bg

0884/77-66-56

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *