Какво представлява личният брандинг?
Независимо дали кандидатствате за работа, желаете да упражнявате професията си на свободна практика, или се опитвате да създадете собствен бизнес – вашата репутация и имидж имат много голямо значение.
Това как се държите, как говорите и как се обличате са основни фактори, които влияят върху начина, по който другите ще ви възприемат, както онлайн, така и офлайн. И точно тук влиза в действие личният брандинг.
Приемете изграждането на лична марка като синоним на вашата репутация. Тя е начинът, по който се позиционирате, и начинът, по който ви възприема външният свят.
Личният брандинг включва вашите умения и таланти, квалификации, професионалния ви опит и интересите ви. По-друг начин казано, всичко, което ви изгражда като личност.
Важно е да знаете, че личният брандинг не е само маркетинг или способността ви да „продадете себе си“. Личният брандинг е вашата възможност да покажете най-доброто, на което сте способни по възможно най-автентичния начин.
Автентичността са:
– вашите избори;
– начинът, по който показвате на света вашата истинска личност;
– до каква степен думите ви отговарят на вашите действия и др.;
– какъв е професионалният опит, който демонстрирате, и с който бихте могли да бъдете полезни на конкретна аудитория.
Автентичността е най-голямата ви сила, и единственото ви качество, което ви отличава от всички останали.
„Бъдете себе си, всички останали вече са заети.”,
Оскар Уайлд
Защо е важен личният брандинг?
Работата по изграждането на вашата лична марка, ви помага да:
– се свържете със собствето ви аз. Другите ще ви опознаят, което ще ви позволи да изградите доверие помежду ви;
– хората ще знаят за какво точно могат да се обърнат към вас/за какво конкретно могат да разчитат на вас;
– пред вас ще се разкриват повече възможности;
– ясно ще се разграничите от другите професионалисти, демонстрирайки вашите уникални характеристики;
– с времето ще натрупвате повече експертен опит. Колкото повече позиционирате себе си в социалните мрежи и офлайн, толкова повече хора ще започнат да ви разпознават като експерт в областта, в която работите. Ще се свързват с вас, за да ви попитат за вашето мнение и опит по конкретни теми.
позиционирането ви и споделяне на знания и опит от ваша страна, ще се запечатат в съзнанието на хората, така че когато дойде време да вземат решение с кой професионалист да работят – те първо ще се сетят за вас.
Как да създадете своя лична марка?
В случай, че изберете да работите с мен, в посока изграждане на вашата лична марка – ще ви помогна със следните неща:
📑 Да опознаете себе си:
Ще научите много за вашите силни страни – ще разберете в какво сте добри; кои са тези неща, които правите по-добре от всеки друг. Напълно възможно, е за по-голямата част от тях, да не сте си давали сметка до този момент.
Ще се съсредоточите върху вашите интереси: те са не по-малко важни от силните ви страни. Всички ние сме по-удовлетворени, мотивирани и енергични, когато се занимаваме с неща, които правим от цялото си сърце.
📑 Ще дефинираме вашите ценности
Ценностите са вашето ядро, те са това, зад което стоите, независимо какво се случва. В какво вярвате, и какво е вашето поведение. Хората със сходни ценности, ще ви припознават, и ще се чувстват свързани с вас. Няма нужда да ви убеждавам колко е важно да се заобиколим с подходящите хора.
Всички хора трябва да живеят живота си в синхрон с ценностите им.
📑 Ще определим вашата собствена дефиниция за успех.
Хората имаме различни възприятия за успех. За едни хора това са финансите, за други е броят хора, на които са успяли да помогнат; за трети е успешно създадения желан имидж и т.н.
Ключът към успеха е да намерим смисъл в това, което правим.
„Смисълът се появява само тогава, когато хората свързват онова, което правят, с онова, което е важно за тях“,
Виктор Франкъл, австрийски психиатър и невролог
📑 Ще разпишем вашите визия и мисия.
Визията е картината за вашето бъдеще, каква е вашата мечта. Какво се стремите да постигнете, кой е професионалистът, в който искате да се превърнете. Представя насоката ви за развитие.
Мисията описва смисъла и задава посока към пътя, през който трябва да преминете. Тя ви помага да постигнете вашата мисия.
📑 Ще анализираме в детайли вашия житейски и професионален опит
Това ще ви помогне да валидирате и да откриете вашите собствени доказателства за притежаваните от вас – умения, силни страни и опит.
📑 Ще определим кои са работодателите или аудиторията, която има нужда от вашето съдействие.
Ще си изясните коя част от вашия професионален опит, бихте могли да предложите на конкретна аудитория, като стойност. Кои са проблемите, които бихте могли да разрешите, кои са възможностите, които бихте могли да разкриете пред вашия бъдещ работодател или клиенти.
Какви потребности, бихте могли да задоволите, и кой е най-интелигентния начин да го направите.
Ще работим усилено и върху правилния начин да комуникирате вашата стойност като професионалисти по правилния начин, в точното време и на точното място.
📑 Ще конкретизираме вашите цели
За да ви познават хората трябва да се заявите по абсолютно категоричен начин. Това може да се случи през вашите визия, мисия и цели.
Целите ви трябва да бъдат – конкретни, измерими, достижими, реалистични, и разбира се дефинирани за определен период.
📑 Ще разработим заедно вашата стратегия
Независимо как ще изберете да изглежда вашата стратегията и през какви трансформации ще преминава, тя трябва да изпълнява своята основна функция – постигане на вашите цели. Стратегията е свързващо звено между това, което искате да постигнете, и крайния резултат. Степента на съответствие между тях е атестат, доколко работеща е тя.
📑 Ще ви помогна да напишете вашата собствена история
Никой няма същия опит или гледна точка като вашите. Това означава, че си заслужава хората да чуят точно вашата история. Не бива да преувеличавате или украсявате само защото искате да бъдете различни. Трябва да намерите начин да изразите по честен начин – кои сте вие..
Историята ви трябва да е запомняща се, да се споделя, да вдъхновява, хората да се припознават в нея, и тя да им вдъхва кураж.
📑 Ще работим върху стратегии, с които бихте могли да изградите доверие към вас, като професионалисти
Професионалното утвърждаване е нещо, което изисква редовна работа, постоянство и внимание.
Това утвърждаване, е свързано с активност от ваша страна онлайн, както и офлайн. Необходимо е да се съсредоточите върху теми и дейности, които наистина ви харесват. По този начин ще се насладите на процеса, и всяка ваша публикация ще е с добавена стойност към ежедневието на хората, които ви следват.
📑 Ще изберем най-подходящите за вас социални мрежи, в които да се позиционирате.
Социалните мрежи са изключително важно място, на което е необходимо да се позиционирате.
Бихте могли да избирате между следните социални мрежи: Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, LinkedIn, Pinterest, YouTube.
В никакъв случай, не е необходимо да сте активни във всички тях, дори може да бъде неефективно. При избора на социални мрежи, е необходимо да обмислите какво е вашето предложение, коя е вашата аудитория, какви са нейните навици, и кои са местата, в които търси информация и др.
Развиването на лична марка е процес, който изисква ангажираност, постоянство, време и енергия. Най-важното в целия процес е да останете верни на вашите ценности.
Финални думи за личния брандинг
В епоха, в която вниманието на хората става все по-кратко с всяка минута, необходимостта да направите впечатление е по-важна от всякога.
За съжаление, повечето професионалисти в България не осъзнават важността на личната марка, защото смятат, че това е много допълнителна работа, която отнема от времето им.
Живеем в конкурентен свят, в който всички ние се борим за едни и същи работни места, клиенти и възможности.
В случай, че за вас е важно да бъдете разпознаваем като професионалист в областта, която сте си избрали бихте могли да се свържете с мен на ☎️ +359 884 77 66 56 или чрез 📧galinakatsarska@gmail.com.
С уважение,
Галина Кацарска