Участвах в една дискусия, по време, на която се коментираше:

„Кои са тези служители, които Работодателите предпочитат да назначават?“

 

naznachavane-na-slujiteli-1

Съвсем спонтанно бяха посочени:

  • инициативните;
  • проактивните;
  • тези, на които възлагаш задача за изпълнение и те го правят без да задават въпроси;
  • организирани;
  • коректни.

Мисля да спра до тук!

В мен се породи един друг въпрос:

„А какви са моралните задължения на Работодателя към неговите служители?“

 

Първата и най-важна стъпка за мен е сключването на психологически договор още по време на самото интервю – нека да запознаем кандидата с всички предимства и недостатъци на позицията, която той желае да заеме.

Втората по важност стъпка след неговото назначаване – Работодателят да се изправи пред новоназначения служител и да му каже – какво очаква от него.

naznachavane-na-slujiteli-2

От практиката ми, мога да споделя, че има хора, на които им трябват насоки /особено на ново работно място/.

Работодателят не може просто да се изправи пред един служител и да му каже, че е наблюдавал неговата работа, и че го освобождава, защото не изпълнява задълженията си така, както той е очаквал – без самият Работодател да е поставил ясни критерии.

naznachavane-na-slujiteli-3

Не е ли това – морално задължение на Работодателя!?!

Колко лесно би било всички да постъпват като Дейвид Огилви.

…..

Днес искам да Ви дам пример с Дейвид Огилви.

Чува ли ли сте за него?

David-Ogilvy

Ето, какво казва той!

 

Дейвид Огилви към неговите служители:

 

  • Уважавам хората, които работят яко, които гонят задачите. Не ми харесват пътниците, които само тежат в лодката. Много по-приятно е да се умориш от работа, отколкото да не използваш пълноценно възможностите си. В упоритата работа има и икономическа изгода. Колкото по-усърдно се работи, от толкова по-малко служители се нуждаем и ще получаваме повече печалба. Колкото повече печалба изкарваме, толкова повече пари ще има за всички ни.
  • Уважавам и ценя хората с първокласен ум, защото една рекламна агенция не може да преуспее без умни хора. Но само умствените заложби не стигат, ако не са съчетани с интелектуална почтеност.
  • Ненарушимо правило ми е да не назначавам връзкари или съпруги, защото пораждат интриги.
  • Възхищавам се от хората, които работят с кеф. Не изпитвате ли удоволствие от това, което работите, моля, потърсете си друга работа. Спомнете си шотландската поговорка: „Бъдете щастливи, докато сте живи, защото дълго ще бъдете мъртви“.
  • Презирам подлизурковците, които се подмазват на началниците си. Обикновено това са същите онези личности, които тормозят своите подчинени.
  • Възхищавам се от самоуверените специалисти, майсторите, които вършат работата си с изключително умение. Те като че ли винаги зачитат мнението на своите колеги. Те не блакониерстват.
  • Уважавам хората, които наемат такива подчинени, които могат да ги заместят. Съжалявам онези, които са толкова несигурни, че се чувстват длъжни да наемат по-посредствени хора от тях.
  • Уважавам лицата, които издигат своите подчинени, защото това е единственият начин за израстването им в кариерата. Мразя да назначавам външни лица на важни постове и очаквам с нетърпение деня, когато това няма да бъде нужно.
  • Високо ценя хората, които се отнасят с останалите като с човешки същества. Ненавиждам скандалджиите. Най-добрият начин да поддържаш мира е да бъдеш откровен.“
Сигурна съм, че ще Ви е интересно да прочетете какво самият Дейвид Огилви казва и очаква от себе си:
  • „Старая се да бъда справедлив, твърд и решителен, да вземам без страх непопулярни решения, да създавам атмосфера на стабилност и да слушам повече, отколкото говоря.
  • Старая се да поддържам възхода на агенцията – ентусиазма, жизнеността, вярата в бъдещето.
  • Старая се да укрепвам агенцията чрез привличането на нови клиенти, като осигурявам нови приходи.
  • Старая се да спечеля доверието на нашите клиенти на най-високо равнище.
  • Старая се да изкарвам достатъчно големи печалби, за да предпазя всички Ви от немотия на стари години.
  • Планирам нашата политика с далечна перспектива.
  • Старая се да наемам на всички равнища възможно най-способните и да създам най-добрия екип сред агенциите.“

Галина Кацарска

HRBulgaria@hrconsultant.bg

Sign

 

 

Можеш да се присъединиш към нас във Facebook

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *