📑 Присъедини се към HR Mastery Hub: Обучения и Кариерна подкрепа в областта на човешките ресурси. Място, на което ще намериш подкрепяща и вдъхновяваща среда за развитие и учене.
Бихте могли да ползвате услугата HR специалист за временно заместване, като едно от най- ефективните решения в случаите, в които титулярът на позицията във вашата компания отсъства, или ако все още нямате отдел по човешки ресурси.
Използвайки услугата ще повишите качеството на дейностите, свързани с човешките ресурси във вашата компания, избягвайки стартиране на процес по подбор на персонал за временна позиция, към която кандидатите за работа не проявяват интерес.
📑 За кои компании е подходяща услугата HR специалист – временно заместване?
- компании, които нямат отдел човешки ресурси, но са напълно наясно със стойността на HR функциите.
- компании, които искат да обучат настоящите си служители в HR отдела.
- компании, които стартират работа по нови проекти, и нямат необходимия HR ресурс за това.
- компании, в които оперативната работа се увеличава с всеки изминал ден, и имат нужда от съдействие.
- компании, в които ключов служител от HR отдела ще отсъства продължителен период от време.
HR специалист – задължения и отговорности
Предлагам ви да внесем малко яснота, по отношение на длъжността HR специалист.
Длъжността „HR специалист“ включва редица отговорности, свързани с управлението на човешките ресурси в една организация. В зависимост от размера и характера на компанията, ролята на HR специалист може да варира, но обикновено включва следните аспекти:
📑 Набиране и подбор на персонал
Набирането и подборът на персонал е ключова организационна функция във всяка една компания. Правилно избраните служители не само отговарят на текущите нужди на организацията, но и допринасят за нейния успех в бъдеще. HR специалистът играе ключова роля в този процес, осигурявайки подходящи и квалифицирани кандидати за длъжностите в компанията.
Ето някои ключови аспекти на този процес:
- определяне на нуждите от нови служители, в съответствие с целите и стратегията на организацията;
- идентифициране на ключовите компетенции и умения, които са необходими, за да може служителят да изпълнява успешно работата си;
- изготвяне и публикуване обяви за работа (в подходящите медии и онлайн платформи);
- преглеждане на получените автобиографии и мотивационни писма;
- провеждане на интервюта и срещи с кандидатите за оценка на техните умения, личностни качества, в съответствие с изискванията на длъжността;
- използване на тестове и асесмънт центрове за оценка на уменията и потенциала на кандидатите;
- оценка на съответствието между кандидатите и корпоративната култура.
- подготовка на предложения за работа, включително заплати, бонуси, придобивки и други трудови условия.
📑 Администриране на трудовите правоотношения
- координиране на всички действия, които са свързани с подписването на трудовия договор;
- събиране на всички необходими документи за назначаване на новите служители;
- изготвяне на трудови договори и всички съпътстващи ги документи;
- създаване на физически и електронни досиета на служителите в компанията;
- одитиране на вече съществуващите трудови досиета;
- поддържане на актуална база данни за новоназначени и освободени служители на компанията;
- изготвяне на допълнителни споразумения и документи, свързани с освобождаване на служители;
- събиране и обработване на присъствени форми и графици;
- съхранение на всички необходими документи;
- поддържане на трудовите досиета на служителите;
- обработване на отпуски и болнични листове;
- оказване на съдействие на служителите при възникнали въпроси;
- осигуряване на съответствие със законовите изисквания в областта на труда и заетостта.
📑 Обучение и развитие:
Обучението и развитието на персонала се отнасят до процесите и дейностите, чрез които служителите в една организация придобиват нови знания, умения и компетенции, както и развиват техните текущи умения за постигане на по-добри резултати в работата.
Този процес подпомага както индивидуалното развитие на служителите, така и постигането на стратегическите цели на организацията. Обучението и развитието са критични за поддържането на конкурентоспособността на организацията и развитието на уменията на персонала, което в крайна сметка спомага за постигане на успех във високо динамична и променлива работна среда.
HR специалистът:
- идентифицира слабите места и областите за подобрение на служителите в организацията;
- оценява нуждите от нови умения и компетенции в контекста на бизнес стратегията;
- разработва стратегии и планове за обучение, които отговарят на конкретните цели на организацията и нужди на служителите;
- определя подходящите методи и инструменти за обучение;
- организира обучения чрез различни методи като семинари, тренинги, онлайн курсове и други.
- сътрудничи си с външни обучители;
- оценява ефективността на обучението;
- анализира резултатите и коригира стратегиите за обучение, ако е необходимо;
- предоставя възможности за кариерно развитие и напредък на служителите;
- подкрепя индивидуалните планове за развитие и постигане на кариерни цели;
- организира и участва в менторски и коучинг програми за подкрепа на индивидуалното развитие на служителите;
- осигурява достъп до онлайн ресурси и инструменти за самостоятелно обучение.
📑 Разрешаване на проблеми и конфликти в работната среда
HR специалистът играе ключова роля в създаването и поддържането на здравословна и психологически безопасна работна среда. Безспорно, разрешаването на проблеми и конфликти в работната среда е важна част от управлението на персонала.
Конфликтите могат да възникнат по различни причини, включително различия във възгледите, неяснота в комуникацията, конкурентност или лични проблеми, от които служителите не могат да се отърсят и пренасят в работата си.
Ето някои ключови аспекти на разрешаването на проблеми и конфликти в работната среда:
- идентифициране на конфликтите – активно наблюдение и ранно откриване на потенциални конфликти. Създаване на открита и комуникативна среда, където служителите се чувстват комфортно да изразяват своите затруднения и мнение;
- изслушване на всички страни в конфликта;
- събиране на информация за факторите, които предизвикват конфликта;
- идентифициране на причини за възникването на конфликта;
- анализиране на различните перспективи и възгледи на включените страни;
- подчертаване на общите цели и ценности в компанията;
- улесняване на открита и ефективна комуникация между страните в конфликта;
- организиране на преговори, които да насърчат приемствеността и търсенето на общи решения;
- разработване на конкретни и реалистични решения за проблемите;
- обсъждане и съгласуване на решенията със засегнатите страни;
- следене на прилагането на решенията и оценка на тяхната ефективност.
Защо да използвате услугата HR специалист по временно заместване?
- ще получите качествена услуга от експерт с дългогодишен опит в областта на човешките ресурси;
- получавате персонално обслужване;
- можете да планирате свързаните с HR дейностите разходи;
- спестявате пари от назначаването на допълнителен човек в HR отдела, защото ползвате услугата само при възникване на нужда;
- получавате трудово-правни консултации, и предложения за коригиране на неефективните процеси във вашата компания.
📑 Какво включва услугата?
Всяка компания сама избира услугите, които са и необходими в конкретния момент, като с течение на времето може да ги допълва.
HR услугите, за които бихте могли да разчитате на мен, са:
- професионален анализ на длъжностите във вашата компания;
- разработване и актуализиране на длъжностни характеристики;
- изготвяне и публикуване на обяви за работа;
- пре-селекция на кандидати за работа;
- насрочване на срещи-интервюта за работа с кандидати за работа;
- изпращане на потвърждения по имейл на уговорени интервюта с кандидати;
- създаване и актуализиране на база данни с контакти на кандидати за работа, вкл. и на тези, с които са проведени интервюта;
- систематизирана информация за професионалния опит, знанията и уменията на кандидатите, с които са проведени интервюта за работа, в т.ч. и професионални препоръки кои от тях би следвало да продължат към следващия етап от процеса по подбор;
- изготвяне на предложения за работа, вкл. и тяхното изпращане;
- координиране на всички действия, които са свързани с подписването на трудовия договор;
- събиране на всички необходими документи за назначаване на новите служители;
- изготвяне на трудови договори и всички съпътстващи ги документи;
- създаване на физически и електронни досиета на служителите в компанията; одитиране на вече съществуващите трудови досиета;
- поддържане на актуална базата данни за новоназначени и освободени служители на компанията;
- изготвяне на допълнителни споразумения и документи, свързани с освобождаване на служители;
- събиране и обработване на присъствени форми и графици;
- планиране и провеждане на вътрешни обучения на служителите;
- препоръки за подобрения в системата за обучение, идентифициране на нуждите от обучение и изискванията на служителите в компанията;
- поддържане на база данни за проведени обучения и резултатите от тях;
- създаване и актуализиране на обучителни материали;
- въвеждане на новопостъпващите служители в работния процес;
- проследяване на индивидуалния напредък на служителите;
- планиране и изпълнение на оценяването на трудовото представяне на служителите;
- организиране на HR дейностите във вашата компания;
- анализ на конкуренцията на вашата компания в HR аспект;
- изготвяне на HR презентации;
- проучвания на доставчици на HR услуги;
- управление на HR съдържание в социалните мрежи;
- писане на HR публикации за блогове.
HR специалистът е професионалистът, който свързва служителите и ръководството на компанията.
Използвайки услугата, която предлагам ще бъдете спокойни за изпълнението на оперативните HR дейности. В същото време, ще използвате HR опитът ми като консултант и стратегически партньор по въпроси, свързани с управлението на човешките ресурси.
Ако имате нужда само от услугите на HR консултант, можете да прочетете повече за консултантски услуги в областта на човешките ресурси, които предлагам.
В случай, че имате нужда от подкрепа, бихте могли да се свържете с мен на тел. ☎️+359 884 77 66 56 или 📧 galinakatsarska@gmail.com.
Благодаря ви, че стигнaхте до тази част на публикацията.
Казвам се Галина Кацарска.
Работя като HR и кариерен консултант повече от 13 години.
Започнах работа в корпоративния свят през далечната 2009 г. като Асистент човешки ресурси и продължих до 2019 г., когато вече заемах длъжността Корпоративен HR мениджър.
Развитието ми стана постепенно и преминах през най-важните направления в човешките ресурси.
HR опитът ми е придобит в:
- retail компания, която е безспорен световен лидер;
- нефтена компания, с дялово участия на Газпром Нефт;
- компания, която е специализирана в изграждането на фотоволтаични, хидро и вятърни централи в цял свят;
- дигитална маркетингова агенция /външен консултант/;
- igaming и казино компания /външен консултант/;
- софтуерна компания /външен консултант/.
През 2019 г. взех решение да се отделя от корпоративния свят и да работя като HR eксперт на свободна практика. Това мое решение ми дава възможността да бъда полезна както на фирми, така и на физически лица.
Консултантските ми услуги в областта на човешките ресурси са насочени към малкия и среден бизнес.
В областта на кариерното консултиране работя само с физически лица.
Работя с малки компании с големи сърца. Силно вярвам, че те оставят отпечатък с труда, който полагат, с качеството, което предлагат и със страстта, която влагат във всичко, което правят.
Работното ми време е гъвкаво, за да отговаря на вашите бизнес нужди.
За мен ще бъде удоволствие да се запознаем!
С уважение,
Галина Кацарска